Inom en snar framtid äter väggarna upp mig

Jag luktar. Borde duscha. Borde gå ner till expeditionen och försöka få tag på min post. Borde träna. Borde sola. Borde diska. Det finns mycket jag borde göra, men varför ska jag göra något när jag ändå bara sitter ensam och försvinner på mitt rum? Jag tror solen skiner idag. Men jag vet inte säkert för jag har gardinerna fördragna, det är bäst så.
Min kurator sa till mig att jag borde skaffa ett sommarkort för 500 kronor och åka runt i skåne. Jag kontrade med att jag inte har någonstans att åka, ingen att träffa. Så jag sitter kvar, ensam i ett stort hus som ekar, och tynar bort. Det är något positivt i alla fall, jag äter mindre på sommaren. Som om min kropp bara inte har lust. Jag borde gå och försöka få tag på min post. Eller åtminstonde ringa sjukhuset för att få reda på min läkartid. Borde.
I måndags gjorde jag ett misstag. Jag ångrade mig redan från början men fortsatte ändå. Din jävla idiot. Sergej hade inte ens åkt iväg. Nu är han borta. Jag kan inte överleva en månad utan honom, jag har redan abstinens. Det finns ett sug i mitt hjärta, ett vakuum. Jag tror jag är kär.

Detta inlägget blev inte alls som jag ville. Jag svamlar bara. Men det var så längesen jag skrev, och jag är helt tom. Jag känner ingenting. Jag vill skratta. Kan någon göra mig den tjänsten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0