If this is teenage, well, then I'm teenage

Så naturligt som möjligt lägger jag mina smörgåsrån och Festblandning på kassabandet.
Jag småvisslar lite för att verka oberörd och tänker att kassörskan faktiskt inte kan veta
om denna Festblandning är till mej eller till någon annan.
   Tittar hon inte lite föraktfullt på mej i alla fall? Jag ser nog vad hon tänker! Att jag borde ju
tänka på svältande barn. Att jag borde leva på vatten till jul. Att jag ser ut som en gris och
borde köpa vetekli i stället. Jävla hagga. Hon borde få sparken. Jag betalar kvickt, snappar
åt mej mina varor och kastar mej ut ur affären och hem.

Idag blev det inget citat ur någon låttext utan ett citat från boken Nej tack, jag åt nyss! av Anna-Lena Brundin.
Anledningen till detta är att jag kan känna exakt lika dant som citerat när jag är inne och handlar, ibland leder det så långt att jag till och med får panik inne i affären och inte kan andas. Jag vet att jag inte borde tänka så eftersom jag inte är överviktig men jag kan inte låta bli att känna mig oerhört tjock. Jag har nyligen gått ner till 49 kg och börjar närma mig mitt mål på 47. Och när jag nu tar en paus i mitt skrivande kan jag inte låta bli att klämma på mina lår som jag tycker har vuxit till sig något extremt.
   Jag är medveten om att min självbild är totalt snedvriden och jag försöker klara upp den, vilket inte är lätt när jag ständigt omringas utav sådär smala, snygga och populära tjejer. Jag står inte ut med att jämföra mig med dem mer så det är dags för mig att bli sådär smal.

Och Nemo babblar vidare. Vad hände i onsdags?

Först åkte jag upp till stan och träffade Oskar och köpte två böcker för 15 kr/st på Myrornas
(Nej tack, jag åt nyss! / Anna-Lena Brundin
Vad gör alla superokända människor hela dagarna? / Fredrik Lindström
Extremt bra böcker för övrigt, de borde läsas)

Sedan på kvällen var det strandfest som slutade med att jag gick hem 1,5-2 mil med överansträngt knä och var hemma ca. 03:15.

Och vad hände när jag vaknat?

Direkt när jag vaknade loggade jag in på msn och blev bombad av folk för att en person ville ha tag på mig. Duschade sedan och åkte upp till stan med Puff och träffade Mille och Maja. Vi hade det lagom trevligt i den outhärdliga hettan tills jag fick ett extremt blodsockerfall då jag inte ätit på hela dagen och blev deppig och arg.
  När jag sedan kom hem blekte jag håret vilket resulterade i att det numera är vitblont ca 1-1,5cm längst in, övergår därefter i orange, följt av brunrött  och slutar i bruna toppar. Totalt utflippat men jag gillar det nästan. Det duger tills vidare.

Nu borde jag sova eftersom jag ska upp och jobba om 6 timmar, inge vidare pepp, men vad gör man inte för pengar?

Nemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0