It's gotten late and now I want to be alone

Slagen och sargad och skövlad väl tusende gånger
Sjunger hon trotsigt den eviga livslustens sånger.
/Karin Boye


   Idag vaknade jag runt halv 8 och stack och jobbade från 08:30 till ca 12:00. På den lilla tiden tjänade jag 404 kr, inte illa pinkat tycker jag faktiskt. Dock hade jag kunnat ha ett roligare jobb än att sitta och sätta klistermärken med produktinformation på burkar med motorolja. Men man får ta vad man kan, pengarna behövs.

   Jag har även fått reda på vilka jag jobbar med under Putte i Parken nu i juli-augusti, och jag hamnade bland annat med Emma. Så nu väntar man bara på arbetstider så man kan köpa bussbiljett.

   Dags för dagens moralkaka kanske?
(Troligvis lär många av mina s.k. moralkakor inte ens sluta som moralkakor utan allmänt gnäll på världen,
men låt oss kalla dem för det ändå)

   Idag är mitt största hatobjekt folk som tror de bestämmer över mig. Jag förstår inte hur folk bara kan vräka ur sig saker som "Du följer med mig dit i helgen och jag sover hos dig. Bra, hejdå."
Har jag någon som helst talan i denna saken? Har någon funderat på att jag kanske har annat för mig eller allmänt inte vill ha folk att sova över hos mig?

   Ännu värre är nog dock när folk försöker få sin vilja igenom genom att gnälla på en tills man ger med en. Och när man väl sitter där sedan så blir de tjuriga på en för att man inte är på bra humör, hur kan de ens förvänta sig att man ska vara glad om man har haft folk att gnälla på en hela dagen? Nej, skärp er, annars orkar jag inte med er. Jag har ett eget liv och jag måste få ta det lugnt och bara spendera tid för mig själv ibland, annars kommer det bara gå ut över er.

   Nu ska jag dö av värmeslag och dricka saft tills jag somnar.

Langar en bild på hur mitt hår blev nu efter blekningen (och klippningen idag). Gillar det ändå.

Nemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0