I just need a little time

I have my doubts
Of where I belong
It's something to think about

   Idag vaknade jag mellan sju och halv åtta och var faktiskt pigg och på bra humör, åkte sedan iväg och började jobba. Det var inte de vanliga burkarna idag utan flaskor där två etiketter skulle fästas, dubbelt arbete - samma lön. Dessutom innehöll en låda hälften så många flaskor än vanligt (12st).
   Jag var trött och illamående och mina axlar gjorde ont och jag kände att dagen var på väg neråt, men det ville jag inte tillåta så jag fortsatte jobba på med bästa humör. Mitt humör förstördes lite när jag inte lyckades få de små varningsetiketterna rakt, jag är lite av en pedant vid vissa tillfällen. När jag sedan höll på att packa ihop den fjärde lådan märkte jag att tre etiketter på varje ark (1 ark=12 etiketter) var ofullständiga. Det var bara att bita ihop och öppna upp lådorna igen, leta upp flaskorna med de felaktiga märkningarna och göra om det. Inte roligt. Mitt glada humör försvann och jag blev ännu tröttare, därför blev det att jag bara jobbade i 90 minuter idag och tjänade 60 kronor. Imorgon tar jag igen pengarna för då är det nog dags för burkar igen!

   Jag har nu bestämt mig! Jag ska lägga av med mjölkprodukter eftersom jag får så fruktansvärt ont i magen. Det kommer börja med att jag trappar ner, jag vet att jag kommer få matryck ibland och trycka i mig choklad/glass men det är sånt man får tåla. Det ska bli intressant att se hur detta funkar.
   Dags för en seg dag framför tv'n.

Nemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0