should you listen or let it go?

Oh you get up,
you get down
and you try it again


Jag tror jag ger upp människor snart faktiskt. Kanske är det mitt eget fel att det är så, men jag upplever alla som ignoranta. I somras ville alla umgås med mig, nu är det ingen. De flesta undviker mig trots att jag nästan ber dem på mina bara knän. Så är det faktiskt. Så lågt har jag sjunkit. När jag väl träffar någon känns det som om de egentligen inte vill ha mig där, ofta pratar de med någon annan och jag hamnar i ett hörn, tyst. Jag vet, jag borde prata mer, men när jag pratar känns det som de faktiskt vill att jag ska återgå till att vara tyst i hörnet. Inbillning? Kanske det men lika jobbigt ändå. Mitt psyke är inte starkt. Och fulla människor ska vi inte prata om. Därför gör jag det ändå. Nu har jag varit nykter i ungefär fyra månader och det känns bra. Jag har inget som helst sug efter alkohol. Visst kan jag bli sugen på att festa ibland men det går över rätt snabbt när jag tänker på folk jag sett på stan och på hur jag har betett mig. När människor har fått alkohol i kroppen blir de så pinsamma. Ser jag någon full människa som vinglar omkring och skriker med en Xider i handen så skäms jag i dess ställe. Troligtvis är jag nästan likadan när jag är full det är därför jag inte vill ge mig på att dricka igen, främmande människor ska inte behöva skämmas i mitt ställe.

Hädanefter kommer jag vara rätt off. Jag ska försöka hitta min gamla inspiration för jag saknar att kunna skriva texter som jag kunde förr. Det var underbart att kunna ta en penna och skriva ner allt precis som det kändes men nu går det inte längre. Någonstans på vägen förlorade jag mig själv och hur ska jag kunna leva utan mig själv? Därför bryter jag härmed med de flesta människorna ett tag. Jag ska ägna mig åt mina böcker, mina läxor och mig själv. Lyckas jag så mår jag kanske bättre så småningom, ett mål som har stått högt på min lista väldigt länge. Det känns bra att äntligen försöka ta mig samman även om jag säkert är på botten imorgon igen. Min nykterhetsresa fortsätter och jag håller er uppdaterade.

Nemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0